Saltar a contenido

DAKAR NOTICIAS

Puntuar este tema:


Recommended Posts

Ya tenemos de vuesta en españa a nuestros pilotos de Egipto Faraones-08

Como siempre esta es la mas dura, dificil y a la vez bonita del calendario del mundial.

Despues de los problemas de Jose Manuel pellicer que abandono la segunda etapa tambien uno de los debutantes uno de los hermanos abello se rompio la muñeca y victor rivera tambien sufrio en una de las etapas.

Al final victor Rivera ha conseguido avabar despues de sufrir mas d elo esperado y el otro hermano abello ha terminado en 8ª posicion de 450 y 23 en la general.

Un exito para el y para la moto de jorge velayos que despues de las ultimas roturas estaba en entredicho pero que ha demostrado ser una de las monturas mas fiables (para cualquier amateur)

No se esactamente que le ha pasado , pero otro de los pilotos mas fiables Arturo casanova no ha podido terminar lo que da un ejemplo de la dureza para las maquinas y para las presonas de estas pruebas....

Como dice un amigo mio la carrera termina cuando metes la moto en el parque cerrado.....

Rectifico

abello al final quedo 3º en 450, con una moto alquilada que ya llevava varias carreras a Jorge velayos y ha demostrado la fiabilidad de esa montura las ultimas jornadas hicieron tandem victor y el.

en cuanto a Victor Rivera despues de sufrir mucho y de tener tambien problemas con su montura quedo en 2ª posicion del rally lo que supone que TENEMOS UN NUEVO CAMPEON

VICTOR RIVERA CAMPEON DEL MUNDO EN 450

Mi enhorabuena a este maño al cual todos apreciamos...

Arturo Casanova en su linea y me he enterado que despues de romper su moto y hacer una etapa en 2ª al final se callo y ha aparecido con la clavicula rota ANIMO Y A RECUPERARSE.....

Enlace al post
Compartir en otros sitios
  • Respuestas 11,6k
  • Created
  • Última respuesta

Top Posters In This Topic

  • murchi

    1684

  • pepet

    1122

  • Elwood-Blues

    295

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Para nosotros como seguidores de esta carrera cada etapa supone un espectáculo y un entretenimiento. En este contexto creo que todos deberíamos estar orgullosos de contar con un piloto como Joan en pi

Sainz me ha decepcionado un poco con sus declaraciones. El Dakar no es el WRC, es otra cosa y a mi parecer éste año ha intentado volver a lo que nunca debió dejar de ser. Al final el que mejor en

Posted Images

!CALENTANDO MOTORES!!!!!!!

AFRICAN RACE ¿HEREDERO DEL DAKAR TRADICIONAL????????

AFRICA RACE NEWS 14-10-2008

Les amateurs de Rallye Raid ne sy trompent pas, en

sinscrivant à lAFRICA RACE, ils marquent leur

attachement au continent africain, ils veulent retrouver ces

territoires mythiques qui ont contribué à la légende de

cette discipline.

A ce jour, 68 voitures, 34 motos, 16 camions sont déjà

inscrits à cette première édition et on ne devrait pas en

rester là à 1 mois de la clôture des inscriptions....

Ils savent quils peuvent compter sur Hubert Auriol,

lAfricain, pour leur concocter un parcours de choix et une

épreuve à la mesure de chacun.

Cela promet une belle course pour les amoureux de

lAfrique.

Les concurrents au

rendez-vous de

lAFRICA RACE

www.africarace.com

en ingles por si a alguien le va mejor

The Rally Raid amateurs make no mistake in subscribing

to Africa Race to show their attachment to the African

continent. They want to rediscover the mythical territories

that have contributed to the legend of this discipline.

Today 68 cars, 34 motorbikes and 16 trucks have already

registered for this first edition and these numbers should

increase in the final month of registration

Competitors know that they can count on Hubert Auriol

the African to devise a route and an event open to all

levels of competition.

A great race is promised for the fan of Africa.

Competitors fill

the caravan up

www.africarace.com

Enlace al post
Compartir en otros sitios

MAS NOTICAS DE LA HEROES LEGEND 09

Heroes Legend Rally - 4th Edition

from 7 to 21 of March 2009

A new route for the happiness of all the participants!

The road book preparation trip for the first part of the route

of Heroes Legend 2009 just ended.

Bad weather conditions during this 2 weeks trip but the mission is successful

and the team brought in its suitcases a new route for the Moroccan part of the

route to Dakar.

New tracks have been found, dunes, rolling tracks, sandy tracks,

montains, palm plantations, oued crossing….to give the opportunity to

the experienced pilots like less experienced to have fun and to discover

the variety of the landscapes and tracks which Morocco offers.

After a crossing of The Rekkam, 360° of desert in direction of the wonderfull

dunes of the Erg Chebbi then along the Algerian border, the participants will

discover the hidden secrets of Tinfou on the traces of the camels caravans

from Morocco to Tombouctou, then going up to the North they will discover

the palm plantation of Zagora before arriving in Ouarzazate.

Then direction West to the Atlantic Ocean and Tan Tan and the famous

“Plage Blanche” . The last part will go from the dunes of Laayoune to

Dakhla following a new track.

Find all the pictures of this trip on our website www.heroeslegend.com

☼A very particular effort for this 4th edition for the comfort of the participants with nice bivouacs equiped

with showers and toilets and, from time to time, accomodation available not far from the bivouac….

All types of motorbikes, quads and 4x4 or SUV can enter Heroes Legend.

3 Categories !

Heroes Legend 2009, is the opportunity to make that your dream come true: reach Dakar on your bike

or in your 4X4 along a “legendary route” that made more than one of you dreaming.

Heroes Legend is made for those who are looking for adventure, those who want to defy the desert and

live this adventure riding a motorcycle or driving a 4x4.

Don’t wait any longer and join the Adventure !

Any Questions, contact us !

[email protected] ou by phone +33 (0)6 20 47 82 30

Newsletter – Oct 2

Enlace al post
Compartir en otros sitios

AHORA LA AFRICAN RACE

Whether you are a competitors family member, friend,

partner, or simply passionate about motor sport and Rally

Raid, we offer you an unforgettable New Years Eve.

From December 30th to January 2nd, following the competitors

tracks, travel through the magical landscape of the

Ouarzazate region, have the opportunity to drive across the

desert, watch the competitors from strategic viewpoints and

spend New Years Eve with them at the Africa Race bivouac in

the middle of the desert!

There is no doubt that this New Years Eve will stay in your

mind forever!

Share an amazing New Years Eve!

For more information,

www.africarace.com

Travel section

Friday October 17th, 2008

Y OTRO MAS

René Metge est devenu au fil des années une figure

emblématique de la discipline du Rallye Raid. Cet

aventurier au parcours éclectique est un connaisseur

et un amoureux de lAfrique.

Il rejoint léquipe de lAfrica Race pour apporter son

expertise en tant que conseiller technique à ce

nouveau Rallye Raid International.

Nul doute que les concurrents sauront apprécier son

concours dans lorganisation de cette première

édition !

René METGE rejoint lAfrica Race

www.africarace.com

Jeudi 16 Octobre 2008

Enlace al post
Compartir en otros sitios

Ahora la impresion de la moto de un PRIMERIZO que ha hecho un muy buen papel en FARAONES con la moto de JORGE VELAYOS- YAMAHA APRIMOTO

APRIMOTO

JVO

YAMAHA

cid11a50392a31b430e8fc8wd2.jpg[/

JORDI ABELLO en su primera participación en un Rally internacional y con las duras características de este RALLY DE LOS FARAONES, 3000 km de arena y dunas a una temperatura media diurna de 45 ºC a acabado el rally en una meritoria 3ª posición en la clasificación 450 Rally Sport, 10 ª posición en 450 cc y 23 ª posición en la general, de 100 pilotos que salieron el día 5 de octubre, el 11 han llegado 63.

JORDI nos explicaba contentísimo]cid9e56c1875d1144bd9e04gt2.jpg[/

Esta foto es de la llegada a las pirámides, Jordi junto a Victor Ribera 2º Clasificado rally sport.

Os envió un par de fotos mas de Jordi para que veáis el paisaje.

cid43fa93e073ad4f4d9043yc2.jpg

w567.png

cid726ea5752371498eb517jd2.jpg[/

Un saludo,

Aprimoto

Enlace al post
Compartir en otros sitios

aqui teneis la ultima informacion de la AFRICAN RACE los precios con un dto de un 30% en relaccion con el Dakar

Argentino y creo que tele 5 la va a retrasmitir...

AFRICA RACE

22 23 quai Carnot 92210 Saint Cloud France

Tel. : + 33 (0)1 49 11 32 87 [email protected] www.africarace.com

16/10/2008 1/5

26th DECEMBER 2008

11th JANUARY 2009

PROGRAM

Thursday 31st July 2008 End of amateur only Race price reductions

Tuesday 30th September 2008 End of amateur only Assistance price reductions

Saturday 15th November 2008 End of registration period

Friday 26th December 2008 Technical and administrative checks in Marseille

Saturday 27th December 2008 Technical and administrative checks in Marseille

Sunday 28th December 2008 In the Bouches du Rhône department, prologue to

determine the starting order of the 1st stage in Morocco.

Boat embarkation for entire rally caravan

Tuesday 30th December 2008 Disembarkation in Morocco.

Start of 1st stage

Wednesday 31st December 2008 11 stages, more then 6500km through

to Saturday 10th January 2009 Morocco, Mauritania and Senegal

Sunday 11th January 2009 Last stage to reach the finishing podium of the

1st edition of AFRICA RACE

Prize-giving in Dakar

Monday 12th January 2009 Boat embarkation of vehicles Dakar/Europe

Non-finalised programme susceptible to modification

FEES

RACE

Race registration includes:

1 Vehicle plate rate: Motorbike (according to cylinder) or Quad or Car or Truck

+

1 Person rate x number of persons participating

Vehicle Plate Rate (per vehicle), with organisers publicity:

Motorbike plate rate: Class 450 cc: Up to 450cc inclusive 3 000

Class Open: Over 450cc 3 800

Quad plate Rate: 3 800

Car plate Rate: 2 300

Truck plate Rate: 4 500

AFRICA RACE

22 23 quai Carnot 92210 Saint Cloud France

Tel. : + 33 (0)1 49 11 32 87 [email protected] www.africarace.com

16/10/2008 2/5

Payment schedule per vehicle registered:

Upon registration: 500

On the 15/11/08: the balance, subject to the vehicle registered

Rate per person (fee per person):

Amateurs* only rate, subject to respect of the payment schedule 8 000

Payment schedule: Upon registration: 1 000

On the 31/07/08: 3 000

On the 30/09/08: 3 000

On the 15/11/08: 1 000

Standard rate, subject to respect of the payment schedule 10 000

Payment schedule: Upon registration: 1 000

On the 15/11/08: 9 000

Registration includes:

Sporting rights of the competitor(s),

Accommodation (night on board boats, bivouacs),

Meal on the boat France-Morocco and catering in Africa (breakfast, lunch packs, dinner),

Compulsory security materials: E-track, satellite phone and transponder

Prize-giving evening,

Transport of competitors France / Morocco (one way),

Transport of vehicles by boat France/Morocco and Senegal/Europe (return),

For the motorbike and quad : petrol refuelling during the special stages,

For the amateur motorbike and quad pilots, without assistance: transport of one trunck, 1 bag of

personal belongings and 2 wheels (subject to available spaces),

Vehicle insurance in Mauritania and Senegal,

Medical repatriation insurance to Europe,

Organisation liability insurance.

Does not include:

Your international FIM or FIA licence, compulsory during race only,

Your visa for the countries crossed subject to your nationality,

The cables, antennas and mounting equipment E-track, satellite phone and transponder

Accommodation and catering in the administrative and technical check towns and for the prologue,

Accommodation in Dakar,

The return travel costs for the participant from Dakar,

For the cars and trucks: fuel throughout the entire rally,

For the motorbikes and quad: fuel during the liaisons.

*Definition of Amateur:

Any car or truck driver who has not finished in the top 10 of a FIA championship or any motorbike pilot who has

not finished top 5 of a speed, motocross, all-terrain rally or enduro championship over the last 10 years. Any

driver who is not or has never been on the current FIA fame list. The amateur competitor must personally pay

for their own registration. Any pilot who does not come under the previous definition and whose fame is directly

linked to his results in mechanical sports can not enter in this category. P.O.M. Events reserves the right to

refuse any case which appears disputable.

AFRICA RACE

22 23 quai Carnot 92210 Saint Cloud France

Tel. : + 33 (0)1 49 11 32 87 [email protected] www.africarace.com

16/10/2008 3/5

ASSISTANCE

Assistance registration includes:

1 vehicle plate rate according to length: Car or Truck

+

1 person rate x number of people assisting

Vehicle plate rate (per vehicle), with organizers publicity:

Vehicle under 1.90m high 2 000

Vehicle between 1.90m and under 2.50m high 2 500

Vehicle over or equal to 2.50m high 2 000 + 250 per linear metre

Payment schedule per vehicle registered:

Upon registration: 500

On the 15/11/08: the balance, subject to type of vehicle registered

Rate per person (fee per person):

Amateurs* only rate, subject to respect of the payment schedule 4 800

Payment schedule: Upon registration: 1 000

On the 30/09/08: 3 000

On the 15/11/08: 800

Standard rate, subject to respect of the payment schedule 6 000

Payment schedule: Upon registration: 1 000

On the 15/11/08: 5 000

Registration includes:

Accommodation (night on board boats, bivouacs),

Meal on the boat France-Morocco and catering in Africa (breakfast, lunch packs, dinner),

Prize-giving evening,

Transport of competitors France / Morocco (one way),

Transport of vehicles by boat France/Morocco & Senegal/Europe (return),

Vehicle insurance in Mauritania and Senegal,

Medical repatriation insurance to Europe,

Organisation liability insurance.

Does not include:

Your visa for the countries crossed subject to your nationality,

Accommodation and catering in the administrative and technical check towns and for the prologue,

Accommodation in Dakar,

The return travel costs for the participant from Dakar,

Fuel throughout the rally.

*Definition of Amateur:

Any car or truck driver who has not finished in the top 10 of a FIA championship or any motorbike pilot who has

not finished top 5 of a speed, motocross, all-terrain rally or enduro championship over the last 10 years. Any

driver who is not or has never been on the current FIA fame list. The amateur competitor must personally pay

for their own registration. Any pilot who does not come under the previous definition and whose fame is directly

linked to his results in mechanical sports can not enter in this category. P.O.M. Events reserves the right to

refuse any case which appears disputable.

AFRICA RACE

22 23 quai Carnot 92210 Saint Cloud France

Tel. : + 33 (0)1 49 11 32 87 [email protected] www.africarace.com

16/10/2008 4/5

COMPULSORY SAFETY MATERIAL

E-TRACK, SATELLITE PHONE AND TRANSPONDER

Registration includes equipment rental: E-track, satellite phone and transponder

Power cables, antennas and equipment mounts are not included in the vehicle plate rate.

After receiving your registration, we will send you the order form so that you can procure the materials. You

will be able to reuse them for other rallies.

SECURITY DEPOSIT

The security deposit required of 1 300 (cheque not cashed) will cover the potential costs of damage or

loss of this equipment.

LICENCE

Each motorbike, quad, car and truck participant (driver and co-driver) must obligatorily be in possession of

an:

International FIM Licence 2009 for Motorbike and Quad drivers.

International FIA licence 2009 for each car and truck driver and co-driver.

Each participant, other than French, must obtain an authorisation to race abroad from their federation.

The original copies of the licence and authorisation to race abroad must be presented on the day of the

administrative checks.

For Assistance: the licence is not obligatory. Each person assisting must be covered by an individual

accident insurance policy of a minimum of 75.000 . A certificate from your insurer will be asked for at the

administrative checks.

CAPACITY & FUEL

FOR MOTORBIKES AND QUADS

Motorbikes and quads must have minimum fuel capacity permitting them to race 250km of special

stages regardless of the nature of the terrain. For safety an extra 10% fuel capacity is recommended.

Each competitor will be responsible for calculating their fuel capacity. Under no circumstances will they be

able to hold the organisation responsible should their vehicle not be able to cover the minimum of 250 km.

A petrol refuelling stop, during the specials, is included in the motorbike plate rate.

During the liaisons, the participant will have to get to the different petrol stations noted in the road book.

FOR CARS AND TRUCKS

All the vehicles will have to have a minimum fuel capacity permitting them to travel 800 km of special

stages regardless of the nature of the terrain. For safety, an extra 10% fuel capacity is recommended.

Each competitor will be responsible for calculating their fuel capacity. Under no circumstances will they be

able to hold the organisation responsible should their vehicle not be able to cover the minimum of 800 km.

FOR ALL PARTICIPATING VEHICLES

Local petrol stations will be indicated in the road book.

The Organisers could possibly set up a petrol supply at the bivouacs were there not to be any petrol

stations accessible from the bivouacs.

In this case, subject to the type and length of the stages (details to be supplied), you will be able to order

fuel.

AFRICA RACE

22 23 quai Carnot 92210 Saint Cloud France

Tel. : + 33 (0)1 49 11 32 87 [email protected] www.africarace.com

16/10/2008 5/5

FORMALITIES

A current valid passport is compulsory.

It must have at least 2 blank pages and be valid until at least the 30th April 2009.

Please request further information from the embassies, according to your nationality, for necessary

visas for France, Morocco, Mauritania and Senegal.

It is the responsibility of the participants to obtain the necessary visas.

For your information: visas necessary according to nationality, to be verified in accordance with

regulations current at the time of the race:

NATIONALITIES MOROCCO MAURITANIA SENEGAL

Australia X X

Austria X

Belgium Holland X

Canada X

Croatia X X X

France X

Germany X

Ireland X

Italy X

Japan X

Poland X X X

Portugal X

Slovenia x x X

South Africa x x X

Spain X

Sweden x

Switzerland x X

Turkey x x

UK X

USA X

TUNERS CONTACTS

On request we will supply you with a non-exhaustive list of the principal 4X4 or bikes tuners.

USEFUL CONTACTS

COMPETITORS DEPARTMENT

Guillaume +33 (0)1 49 11 32 87 Email : [email protected]

Véronique +33 (0)6 09 99 08 04 Email : [email protected]

FEDERATIONS

Motorbike, Quad

FIM Website : www.fim.ch Tel : +41 22 950 95 00

FFM Website: www.ffmoto.org Tel : +33 (0)1 49 23 77 00

Car, Truck

FIA Website : www.fia.com Tel : +41 22 544 44 00

FFSA Website : www.ffsa.org Tel : +33 (0)1 44 30 24 00

Enlace al post
Compartir en otros sitios

NUEVO COMUNICADO AFRICAN RACE

Jeudi 23 Octobre 2008

Le Team De Rooy à lAfrica Race !

Jan de Rooy réaffirme son amour pour lAfrique en annonçant sa

participation à lAfrica Race du 26 décembre au 11 janvier 2009.

« Mon ami Hubert Auriol qui organise le nouveau rallye à travers lAfrique,

ma convaincu » raconte Jan de Rooy. « Je suis certain quAuriol, avec

ses connaissances énormes de lAfrique nous organisera un magnifique

rallye. Il a le soutien total des autorités africaines et en particulier de la

Mauritanie. Tout le monde en Afrique attend avec impatience la venue de

lAfrica Race. »

Jan de Rooy est dautant plus heureux quil fera équipe avec Hans Bekx.

« Cest sympa de côtoyer Hans Bekx pour cette nouvelle aventure. Il y a

de cela des années, nous courrions chacun de notre côté et maintenant

nous formons une équipe. Bien sûr, chacun défendra ses chances, mais

si cest nécessaire, nous nhésiterons pas à nous aider mutuellement.

Hans connait lAfrique mieux que personne et cest un excellent pilote.

Javais besoin dun pilote expérimenté et digne de confiance pour notre

équipe et cest pour cela que je lai choisi lui », raconte licône hollandaise

des rallyes.

Le team de Rooy engagera 4 véhicules dans lAfrica Race : deux en

course et deux en assistance. Jan de Rooy conduira un camion Ginaf à

moteur Iveco Cursor 13. Hans Bekx conduira quand à lui son DAF 85

www.africarace.com

Enlace al post
Compartir en otros sitios
  • 2 weeks later...
futurodakarianoktm

Yo que soy muy novato en esto, siempre me hago la misma pregunta: Una yamaha wr450 o una ktm exc 450 o cualquier 450, son motos puras y duras para enduro, pero para hacer tantisimos kilometros del tiron y al dia siguiente mas de lo mismo...¿no sufriran demasiado? Porque una ktm 690 enduro (mismo motor que 690 rally) es una maquina de comer kilometros pero las 450...nose...otra opcion que veo muy para hacer tantos kilometros es esta:

http://www.jvkpartservice.com/tienda-off-road-a/MOTO-003/ficha/BMW-650-Rally.html

la bmw g650x, con un motor capaz de ir desahogado, o una exc 530... alguien me puede responde a mi duda? muchas gracias :oops:

Enlace al post
Compartir en otros sitios
Yo que soy muy novato en esto, siempre me hago la misma pregunta: Una yamaha wr450 o una ktm exc 450 o cualquier 450, son motos puras y duras para enduro, pero para hacer tantisimos kilometros del tiron y al dia siguiente mas de lo mismo...¿no sufriran demasiado? Porque una ktm 690 enduro (mismo motor que 690 rally) es una maquina de comer kilometros pero las 450...nose...otra opcion que veo muy para hacer tantos kilometros es esta:

http://www.jvkpartservice.com/tienda-off-road-a/MOTO-003/ficha/BMW-650-Rally.html

la bmw g650x, con un motor capaz de ir desahogado, o una exc 530... alguien me puede responde a mi duda? muchas gracias :oops:

la 530 ni se te ocurra, es una moto de primer año la cual puede dar muchos fallos a la hora de sobrecargarla de peso e instalacuiones, como tu bien dices son motos de enduro con preparaciones especiales, la 450 yamaha es mejor moto y anda mas que la 450 de ktm que se queda escasa en arena por eso la mayoria de amateurs estamos corriendo con la 525 07 o anteriores con un motor y unos desarrollos ya probados y con la facilidad de encontrar repuesto (cosa que en la yamaha es un poco mas dificil, en mi caso cuando salgo a correr uso incluso las llantas de mi 250-08 que uso para hacer enduro)

en estos dos casos yo optaria por el kit de ramos para la ktm (yo he corrido tres pruebas este año y doy fe que con unas pequeñas modificaciones funciona) por calida y precio es el mas economico del mercado mundial y solo hay que tener en cuenta la optica (no se ve una puñetera mierda) y el encendido q2ue hay que sustituirlo.

En el caso de la yamaha el kit de JVO ha demostrado ser el de mejor resultado en cuanto a pesos y calidad de materiales, por encima de mecasystem y encima esta mejor de precio que los franceses.....

En cuanto a bmw es meterse en problemas ya que la nueva moto precisa de un nuevo kit artesanal que nodie lo ha hecho hasta ahora y lo mas importante "nadie lo ha probado" escepto Pedro matesanz que creo que no salio muy contento con el experimento de que te hagan "piloto de fabrica" y al final le salio un pìco correr con una mierda de moto sin probar (para eso era mejor la antigua gs con la que corrimos)

Espero que pellicer no se lamente del cambio que ha hecho de yamaha por bmw ya que creo que bmw españa pinta poco en la fabrica alemana

En cuanto a las rallys estamos viendo como estan descabalgando a todos los pilotos que las montan y casi todos por el mismo problema "la suspension trasera los escupe" aparte de que para llevar una rally tienes que llevar un mecanico para ti solo la faena que da la condenada es muy grande y si empiezas a sacar los cables que lleva la moto te vas a enterar de lo complicadas que se ueden llegar ha hacer las cosas....

En fin para correr hoy rallys africanos , en mi humilde opinion, solo hay dos opciones

KTM 525 07 O ANTERIORES O YAMAHA 450

Enlace al post
Compartir en otros sitios

BUENOI AHORA QUE TENGO TIEMPO Y FUNCIONA INTERNET OS CVUENTO COMO HA IDO EL VIAJE DE ENTRENOS DAKAR 09

En principio eramos 17 pilotos los que bajabamos a marruecos del 02 al 08 del 11, pero como siempre ocurre en marruecos unos por las lluvias (el pais estaba roto), pereza o presupuesto solo 5 fuimos los afortunados de estar en la pista con una asistencia de lujo

dsc01138jd0.jpg

el amigo oscar de flipa motos disftruto como un niño......,...

dsc01140ns9.jpg

chofer, mecanico, masajista la verad que el chaval vale para todo y encima acompañado por otro crack de la mecanica Jorge velayos que bajo dos motos para que probaramos las yamahas puestas en entredicho despues de varias retiradas de las carreras............

dsc01143iy9.jpg

Despues de las pruevas de las mismas todos coincidimos en colocar esta moto como la MEJOR DEL MOMENTO para u n rally africano

dsc01145bm4.jpg

aqui el crack marc guasch que nos ha demostrado que aparte de pilotoar de maravilla, navega bien y tiene la cabeza en su sitio.....

dsc01148qc1.jpg

asi es como puedes quedar si le pierdes el respeto a marruecos, espero que la prudencia sea muy estricta en cualquier viaje que hagamos

Enlace al post
Compartir en otros sitios

bueno el viaje comenzo con una pista pedregosa en principio con muchos cambios de rumbo y terminando en zagora ya que queriamos continuar con un road-book de 300KMs mas que fue materialmente imposible realizar y que dejamos para el dia siguiente.....

En este dia se decidio cambiar los 400 kms mas los 300 que teniamos que hacer para llegar a erfour por una sesion fotografica en un erg virgen al sureste de m`hamid, para por la tarde afrontar la que a la postre seria la peror etapa dl viaje...

cometimos el error de no informarnos vien sobre el estado de las pistas, lagos secos y rios de esa parte del pais y tambien de ser incapaces de volver atras ya que nos sentimos como dakarianos a seguir siempre adelante (gran error y una falta de humildad por nuesdtra parte que nos podia haber costado muy caro.....

LLegando al paso de remlia despues de 250 kms nos separamos gran parte del grupo y no reagrupamos antes del paso lo que nos llevbo ha estar practicamente solos con los rios crecidos y desbordados.....

En ese momento debieramos de haber dado la vuelta y haber subido por el plato anterior a dicho paso para por fin llegara la carretera de risani (que es por donde esta pasando la gente)

dsc01152wp2.jpg

esto desemboco en la siguientes imagenes, cristobal guerrero paso solo despues de caer en una fosa de agua de la cual le costo mas de una hora salir........

dsc01154bn6.jpg

dsc01155py3.jpg

yo nade dentro del rio y no consegui pasar con la moto arrancada lo que hizo que xavi mora, que tambien tuvo algun problemilla para vadear el rio) me remolcara hasta el pueblo....

Y el resto tubieron la suerte de pasar ya que trabajamos como un equipo para sacar las motos del agua...

despues de esto gracias a la fenomenal gente de marruecos y en concreto del paso de rèmlia que nos ayudo a salir y nos hicieron fuego amablemente y se estrañaros de que pasaramos por alli ya que en mas de un mes nadie los habia visitado

tubimos que modificar la ruta ya que mas adelante hay antes de taouz un chot que nos indicaron que nos cubriria enteros de barro y hacer una pista de 65 ms por la noche a pelo , que juan fernandez consiguio encontrar sin referencias y que nos tenia guardadas mas sorpresas antes de llegar a merzouga.....

a 3 kms de la carretera de risani, cuando ya viamos las luces un rio se interpuso en nuestro camino y un puente roto el cual al intentar cruzarlo nos enterro las motos hasta la mitad y tubimos que trabajar duro para sacarlas y conseguir pasar, despues de pasar encontramos una carretera yla cual tenia mas de 1.5 mts de agua y atravesamos un monton de pueblos incomunicados....

En fin una odisea menos mas que solo han sido 4 dias.......

aqui is dejo unas pocas mas fotos que pude realizar antes de que mi camara se mojara con migo...

dsc01151pk9.jpg

w640.png

aqui mi AMIGO david, un tipo muy peculiar que habla mas que yo......

MACHO A VER SI TE CALLAS!!!!!

dsc01149eb5.jpg

dsc01157ie3.jpg

w640.png

dsc01163zr2.jpg

w640.png

y aqui mi amigo tito al cual tube el honor de servir de guia, junto con su amigo dominique que espero que se recupere pronto de su caida...

Enlace al post
Compartir en otros sitios
Estos portugueses estan que se salen...........

no paran de organizar raids.......

Nos estan empezando a ganar en muchas cosas a ver si tomamos ejemplo clubs y rfme

En competiciones, organizacion y afición nos meten un repaso.

Gracias por toda la info que nos das Murchi, y menuda aventura en Marruecos. Si todo va bien haré mi primera visita a las dunas en breve :D

Enlace al post
Compartir en otros sitios
Estos portugueses estan que se salen...........

no paran de organizar raids.......

Nos estan empezando a ganar en muchas cosas a ver si tomamos ejemplo clubs y rfme

En competiciones, organizacion y afición nos meten un repaso.

Gracias por toda la info que nos das Murchi, y menuda aventura en Marruecos. Si todo va bien haré mi primera visita a las dunas en breve :D

como te enganches tendras un problema amigo............

Enlace al post
Compartir en otros sitios

¡Navega sin publicidad en 2y4t!
Registra una cuenta o conéctate para comentar

Debes ser un miembro de la comunidad para dejar un comentario

Crear una cuenta

Regístrate en nuestra comunidad. ¡Es fácil!

Registrar una cuenta nueva

Iniciar Sesión

¿Ya tienes cuenta? Conéctate aquí.

Iniciar Sesión
×
×
  • Create New...